Feber, skola och flytt...

2011-03-24 | 15:23:17
Det går väldigt långt mellan blogginläggen nu... beror väl på en kombo av trötthet, brist på inspiration, alltför mycket praktiktimmar, skolarbeten och vanlig lathet. Skit samma!

I morse vaknade jag med feber så blev hemma från praktiken på vårdcentralen i långtbortistan... Det passade faktiskt ganska bra, för nu har jag äntligen haft tid att börja på examinationsuppgiften som tydligen ska lämnas i på tisdag (!). Hade ju kunnat skriva på kvällarna efter Lava somnat om jag hade varit normal, men jag somnar ju också när jag lägger henne, vaknar vid tio igen och är helt okapabel att göra nånting annat än att borsta tänderna och gå och lägga mig igen. Är det det här som kallas vårtrötthet?

Att skriva såna här arbeten är verkligen bland det värsta jag vet. Hur detaljerat det än är beskrivet hur vi ska lägga upp det, så är jag ändå alltid livrädd att det ska bli fel, att jag ska ha missförstått massa saker. Det är halvångest hela vägen igenom. Jag lyckades iallafall liva upp mig med att trycka i en artikel om ett av mina favvoämnen, den fullständigt felaktigt grundade, etablerade fettskräcken och propagera lite för LCHF-kost. Det är alltid roligt att se hur det kommer tas emot.

Nedräkningen till flytten har börjat. Jag hämtar nyckeln på eftermiddagen nästa fredag, pappa kommer med flyttbilen, sedan bär det av. Lyxade till det och beställde hemkörning av nya sängen från Ikea, så den kommer dit helt automagiskt. Känns som att jag definitivt har glömt massa saker. Vad är det man brukar glömma för nödvändigt som behövs när man flyttar? Tips och idéer? Jag måste skaffa en dammsugare iallafall. Och gardinstänger. Internetet kom på posten igår. Toapapper propsade Lava på att vi skulle köpa redan igår så det gjorde vi och packade ner. Diskställ och lådinsatser från Åhlens har jag bestämt men när tusan ska jag hinna köpa det? Och stolar ska jag lyckas frakta upp från Nynäshamn på något vis....

Well well, det löser sig nog....  

Puss!



PS. Henke, påminn mig om att boka tvätttid!!! Du får visa hur man gör!...

Kommentarer


» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:


Kommentar:


Trackback