Varannan vecka-kontrasten...

2011-10-15 | 16:16:34
Det känns lite som att man överkompenserar lite åt båda hållen när man är varannan vecka-förälder.

Förra lördagen, som var en Lavalördag stod jag och Lava klockan halv elva och bakade bullar, med degen som jag redan hunnit göra eftersom jag var uppe vid åtta. Vi hade ätit frukost, jag var duschad och påklädd och löste melodikrysset samtidigt med bullbaket och hade dessutom en givande konversation med Lava och vem som lär vem baka egentligen.

I morse (Lavalös lördag) vid samma tid låg jag fortfarande i sängen med tre olika påsar onyttigheter bredvid mig och läste ut Ann Söderlunds senaste bok och vägrade gå upp trots att F lockade med nybryggt kaffe.

Kommentarer


» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:


Kommentar:


Trackback