Skilsmässa - biverkningar

2011-01-25 | 10:14:51
Skilsmässan (eller bara hela situationen) har en del biverkningar.

Mycket vanliga (>1gång i veckan):
  • Shopping. Både jag och min divorcée har blivit köpgalna. Han har bland annat köpt svindyra skor. Jag köper gardiner, glas, påslakan, inredning till nya lägenheten. Kläder har införskaffats.  Jag som aldrig varit speciellt intresserad av teknikprylar blev plötsligt besatt av tanken på att ha blåtandsheadset så jag köpte ett. Har jag råd med allt detta? Nej. Men det är ju reatider. Jag kommer ha ännu mindre råd sen. (rättfärdigandetänk, I know, bror...)
  • Korta och långa utflykter. Jag har lyckats åka till och övernatta hos bästisen i Nynäs, bästisen i Linköping, mamman i Tumba och systern på Söder mycket mer frekvent än förut. Och Lava har oftast följt med så hon har också fått träffa massa kompisar extra mycket. Även J har gjort utflykter och träffat sina (och mina) och Lavas kompisar flera gånger än vanligt.
Ganska vanliga (>1 gång i månaden):
  • Alkohol. Jag har nog druckit mer vin den senaste månaden än jag gjort sammanlagt det senaste året. I mitt fall innebär inte det särkilt mycket iallafall, men det märks ändå en signifikant skillnad.
  • Rensningsbegär. Jag river och rotar, slänger och lagar, packar om, skänker bort och sorterar.
Undrar om det kommer gå över?

Kommentarer


» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:


Kommentar:


Trackback