Konspiration!

2010-10-08 | 11:08:40
Nu var det länge sedan jag skrev nåt... 

Igår började jag återigen börja tro att BVC är köpta. Vi hade föreläsning av en BVC-sköterska om hur man tar hand om barn den första tiden. Antingen är de köpta eller så har de inte försökt uppdatera sina kunskaper på 50 år.

Föjlande grodor kläckte hon ur sig (ej helt korrekt citerat, men meningen är densamma):

1. "Olivolja och Weledas produkter ska man inte använda, det är farligt."
2. "Man måste bada barnen och smörja in dem med mineraloljor typ Johnson & Johnson flera gånger i veckan, annars blir de sjuka."
3. "Tyvärr är föräldrarna ofta hemma med barnen för länge, de ska helst börja på dagis vid ett års ålder."
4. "WHO:s rekommendationer om att barn bör helammas till 6 månaders ålder gäller bara u-länder."
osv...

Jag orkade inte säga nåt för då hade vi aldrig fått gå därifrån, men det diskuterades en del efteråt istället...


Så nu har jag klagat färdigt för idag. Nu blir det Underbara Barn med Lava, Emelie och Greta:-) 

Puss på er!

Kommentarer


» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:


Kommentar:


Trackback