Våga vägra hormoner!

2010-06-22 | 10:10:23
Nu är jag sådär jobbigt ekologisk igen och beställt ett för Sverige relativt nytt sorts pessar, FemCap.  Slår som alltid ett slag för hormonfria preventivmedel. Hormoner förstör våra kroppar, rubbar balansen och får oss att må dåligt, och det värsta är att i många fall fattar vi ens att det är de som gör oss deppiga, överviktiga, tappar lusten osv...

Sjukt är att på många ställen skrivs p-piller ut som godis åt unga tjejer och det ges inga andra alternativ utan man blir klassad som dum i huvudet om man ifrågasätter metoden.
Dessutom hinner hormonerna inte brytas ner ordentligt i kroppen utan vi kissar ut en ansenlig mängd som sedan hamnar i dricksvattnet = inte bra för nån.

En sjuk grej till.. De flesta hormonella p-medel är subventionerade = typ gratis. Pessaret får jag betala 800 spänn för! Men det får det vara värt, aldrig mer att jag stoppar i mig hormoner. Men man börja ju undra hur de som bestämmer tänker.

Bild lånad från www.femcap.se

Bild lånad av www.femcap.se



Kommentarer
N I N A

Ja shit.. vilken skit man stoppar i sig. Sen jag började med p-spruta har jag gått upp 10 kg, vilket var en av de saker som man kunde drabbas av,alltså man småäter HELA tiden.. men jag är ändå nöjd, hej jag har ju ingen mens ;) Men efter att jag fått barn ska jag börja med något annat som inte förstör kroppen.

2010-06-24 @ 13:55:49
URL: http://nicaah.blogg.se/
M.

Har just fått p-piller utskrivna, vilket jag alltid varit mot. Men jag har visst en rubbad hormonbalans och misstänkt PCO så i mitt fall var det här enda lösningen.

2010-08-20 @ 11:00:33


» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:


Kommentar:


Trackback