Bryt en princip och överlev...

2010-06-08 | 09:53:25
I förrgår "nattade" vi lillskrutt i två timmar. Vilket innebär att vi borstar tänderna, läser saga på pottan, tar på pyjamas och en glad unge traskar själv in med nallen under armen och lägger sig i vår säng och säger: "Dagsosova", helt lugn. Sedan börjar kalaset. Det är som att kudden innehåller amfetamin eller nåt. Hon hoppar, studsar, står på huvudet, sjunger alla sånger hon kan, måste ha lite vatten, måste hämta Ozzy, måste räkna alla pinnarna på sängkarmen, måste tutta lite. Somnar nästan, upptäcker att hon håller på att somna, börjar om med alla sånger, vill åka rutchkana på mammas ben osv osv. Hon är inte arg eller ledsen eller så, har bara verkligen inte tid att sova. Och jag och J, vi säger att: "Nu vill jag att du lägger dig ner och blundar, nu ska vi sova. Det är jättemysigt att höra dig sjunga men vi får göra det mer i morgon...." Två timmar tog det, har väl varit mellan en och en och en halv timme senaste tiden. Det frestar på tålamådet!
Igår struntade jag i att man borde sova i sängen så vi fixade all tandborstning och sånt, lade oss i soffan och jag läste min tidning. Lava ville ligga hos mig och tutta och det fick hon såklart, och pang, hon sov på en halvtimme:-) Alla sätt är bra utom de dåliga...

Kommentarer
N I N A

Haha vilken going... men gud jag skulle bli helt galen! ;)

2010-06-08 @ 14:38:44
URL: http://nicaah.blogg.se/


» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:


Kommentar:


Trackback